Sparta Hockey Supporters - Stránky fanoušků hokejové Sparty

Novinky

Nový generální partner, ošklivé dresy, Brno za vzor?

6. září 2016 v 21:48,  Komentáře

757.jpg

Asi každý sparťan zaznamenal kauzu nových dresů. Krásné sparťanské dresy doplnilo (dle mého názoru necitlivě umístěné) logo generálního partnera (Billa) na prsou. Logo v tomto místě působí prostě jako pěst na oko. Drtivé většině (mě nevyjímaje) se nové dresy nelíbí. Ale je skutečně vše tak černé (chcete-li červeno-žluté), jak se zdá?

Předně bych chtěl poznamenat, že záměrem tohoto článku není zastávat se činovníků Sparty (koneckonců hájit své kroky jistě umí sami), ale spíše zkusit se zamyslet nad danou situací. Je mi také jasné, že to opět vzbudí rozporuplné reakce, ale co - už jsem se o sobě dozvěděl takových věcí, že mě to nechává klidným.

Po odchodu Speychala a Holdingu jsme čekali na generálního partnera. Doba, kdy do nás Holding pumpoval neskutečné množství peněz a my měli suverénně nejlepší kádr (a stejně to na titul nestačilo, ale to už je jiná písnička) je nenávratně pryč.

Vyvstala tak otázka co bude s naší Spartou dál. Spartu koupil dosavadní předseda představenstva - Petr Bříza. Mluvím teď čistě za sebe, ale já jsem za to byl rád. Kdo se aktivně účastní dění na Spartě a trošku do toho vidí, tak ví, že R. Speychal (který mimochodem tento web pravidelně sledoval) byl jako časovaná bomba. Navíc bylo veřejným tajemstvím (pokud tomu tak není, tak mě opravte), že byl úzce napojen na investory z Ruska. O jeho trestním stíhání se toho popsalo také dost. Zkrátka a dobře jsem byl velmi rád, že Sparta už v jeho područí není.

Na začátku září byl představen nový generální partner - společnost Billa. Fakt, že Spartu zajistí na další tři sezóny zanikl v humbuku okolo dresů. Zapadnout by to ale nemělo. Dnešní hokej je výhradně záležitostí peněz. Kdo je má, ten může přivést kvalitní hráče, hrát kvalitní hokej atd. Kdo je nemá, ten se strachuje o existenci, padá do nižší ligy, případně zanikne úplně. Doba, kdy hráči hráli za párek a kus chleba skončila někdy v době pana Zábrodského.
 
Přiznám se, že i já jsem byl hodně rozčarován podobou nového dresu. Moje reakce byly také hodně emotivní. I po opadnutí emocí musím říct, že se mi nový dres nelíbí. Tento článek píši nicméně ze dvou důvodů. Prvním je trošku zhnusení stavem, který se na sociálních sítích, diskusích atp. objevil. Nikde jsem nezaznamenal pozitivní ohlasy na získání nového partnera. Žijeme ve světě, kde prostě o všem rozhodují finance. Každý, kdo chce vidět Spartu hrát nahoře, tak musí kvitovat, že Sparta má silného partnera. Samozřejmě, že je to něco za něco. Jistěže nám společnost Billa nebude dávat x miliónů za dobré slovo. Každý sponzor chce být zkrátka vidět.
 
Ano, souhlasím s faktem, že se dalo logo zakomponovat citlivěji. Ale ani já, ani nikdo jiný z internetových "haterů" se jednání s touto společností neúčastnil. Je totiž dost dobře možné (dle mého názoru i pravděpodobné), že takto velká společnost má prostě své požadavky a Sparta prostě musela udělat kompromis, pokud chtěla tohoto partnera získat. Léta jsme měli nejkrásnější dresy v lize a možná, že jsme z minulých sezón prostě jen namlsaní. Stačí se podívat na "omalovánky" některých dalších klubů. Reakce fanoušků ostatních týmů nemá smysl rozebírat, protože sami mají máslo na hlavě (Brno mělo na dresu Globus, Pardubice omalovánky - navíc xkrát měnili název týmu atp...)
 
Druhým důvodem proč tento článek píši je fakt, že jsem četl rozhovor s Petrem Břízou, kde nám dával za vzor fanoušky Brna. To se opět nesetkalo s kladným ohlasem. Kdo mě zná, tak ví, že při každé zmíňce o Brnu vylétám z kůže. Kdyby si však myslel, že to bylo teď stejné jako vždy, tak by se spletl.
 
Petr Bříza řekl něco ve smyslu, že brněnští fanoušci dávají klubu obrovskou podporu a když Kometa prodá 5000 permanentek, tak může investovat do kvalitních hráčů a je to podstatný příjem pro klub. (pozn. autora - v Brně cena permanentek od 3300-6000, čili příjem pro klub min. 20 milionů - a to to číslo bude jistě vyšší). Dle mý interních informací (zdroj po mě nechtějte, protože Vám ho stejně neřeknu), prodala Sparta permanentní vstupenky za 5 milionů. Vidíte ten rozdíl? Dvacet milionů ku pěti? 15 milionů k dobru od fanoušků? To jsou dva, tři velmi kvalitní hráči na sezónu! Co tím chci říci? Že místo kritiky majitele bychom se možná každý měli zamyslet sami nad sebou. Na facebooku je nás kolem 100 tisíc, permanentek prodáme cca 1000-1500... Kde je tedy problém? Pouze v nás a naší pohodlnosti! 
 
Jistě, můžeme nadávat na Billu, na ošklivé logo hyzdící dres, na Břízu v roli majitele, který nám dává za vzor Brno. Stejně jako můžeme nadávat, musíme si ale řici, že bez generálního partnera bychom klidně mohli skončit v druhé lize jako Slávie, která nemá ani na výplaty. Pak by se klidně mohlo stát, že budeme v půlce sezóny prodávat nejlepší hráče, protože je prostě nedokážeme zaplatit.
 
Vše je zkrátka a dobře něčím vykoupené. V momentě kdy budeme jako fanoušci kupovat permice v počtu tisíců a vyrovnáme se když už nebudeme zmiňovat Brno, tak třeba Eisbärenu (8000 prodaných permic), tak třeba nebudeme muset mít na dresu logo, které se nám nelíbí. 
 
Jak jsem na začátku zmiňoval. Nebudu nikomu dělat alibi, ale můj názor je takový, že za nového generálního partnera musíme být rádi i za cenu toho, že se nám nelíbí dresy. V dnešním světe, který rozhodují peníze se zkrátka musí udělat kompromis. Osobně se budu radši koukat na ne zrovna povedený dres než se třást o to, zda dohrajeme sezónu. A jak to máte vy?
 
Autor: Schaschek #6
 
Foto: o2sport.cz

Pokud chcete k novince přidat komentář, odsouhlaste prosím sociální pluginy v rámci nastavení souborů cookies. Komentáře využívají plugin Facebook.com.