Sparta Hockey Supporters - Stránky fanoušků hokejové Sparty

Novinky

Reakce vedení klubu HC Sparta Praha na otevřený dopis

9. dubna 2015 v 17:40,  Prohlášení

676.jpg

Přinášíme Vám reakci vedení klubu HC Sparta Praha na náš otevřený dopis ze dne 8. dubna 2015 na téma zdražení permanentního vstupného na sezonu 2015/2016, kterou jsme obdrželi dnes 9. dubna 2015 v zastoupení marketingového ředitele SHP a.s. pana Jana Kryšpína.

Otevřený dopis naleznete v odkaze níže.

http://www.hs-sparta.cz/novinky/6-prohlaseni/674-otevreny-dopis-vedeni-hc-sparta-praha/

Dobrý den Redakce (nicméně raději bych oslovoval konkrétního člověka), 

Níže najdete reakci na váš otevřený dopis, který obsahuje celou řadu nepravd a zavádějících informací. 

Úvodem věřte, že HC Sparta Praha, jako jeden z nejtradičnějších klubů v Evropě, si velice váží všech fanoušků (těch dlouholetých obzvláště) a snaží se navazovat na bohatou historii klubu a fanouškovství k němu. 

Vyřazení v letošním semifinále je stejně bolestné pro hráče, realizační tým, fanoušky, vedení a zaměstnance klubu. Hráči, realizační tým, vedení a všichni pracovníci klubu se každoročně snaží udělat maximum pro dosažení co nejlepších výsledků klubu. Stejně tak jako se fanoušci snaží udělat maximum v podpoře hráčů na ledě, za což jim patří velký dík!!!! 

Níže vyjádření k jednotlivým vašim bodům –

1.        

- Rozhodně není na místě srovnávat cenu vstupenek/permanentek dnes a před 10 lety. Jak všichni víme, ceny vstupů (energie, personál, atd.) neustále stoupají a přirozeně je potřeba je promítnout do ceny vstupného. Navíc není pravdou, že cena celoročních permanentních vstupenek každoročně narůstá, ba naopak, za poslední 3 roky byla stále ve stejné výši (pro stávající permanetkáře Zlatá karta stála v sezoně 2012/13 – 3 300 Kč a Rudá karta 1 250 Kč,  stejně jako v dalších sezonách 2013/14 a 2014/15)!!!!   

- Tipsport Arena má bohužel některá specifika, která neumožňují zásadně zlepšit servis pro návštěvníky i když se o to snažíme a každoročně investujeme miliony do oprav (v posledních letech byly opraveny například veškeré toalety, zakoupena nová světla a mantinely, mapping, výmalba atd.). Jedna věc jsou dispozice a možnosti haly, další věci jsou výkony týmu a doprovodný program pro návštěvníky. Jsme přesvědčeni, že produkce domácích zápasů Sparty jsou na vysoce nadstandartní (ne-li nejlepší) úrovni v lize. Věříme tak, že pro hokejovou i mimo hokejovou zábavu, kterou fanouškům nabízíme, je rozhodně dobrý důvod proč zápasy Sparty navštěvovat.   

- Je potřeba si jasně uvědomit, že příjem z ticketingu (ze vstupného) je nedílnou součástí rozpočtu každého klubu a v trochu zjednodušeném modelu platí, že čím větší příjem ze vstupného, tím lepší tým si může klub dovolit. I v Čechách jsou hokejové kluby, které jsou schopni prodat více jak 5 000 permanentních vstupenek za diametrálně vyšší cenu než Sparta (pro srovnání Sparta v sezoně 2014/15 prodala 3 000 ks) a jen tím v podstatě zaplatit kompletní elitní pětku (např. Brno, Pardubice, a další).

Zásadně se neztotožňuji s názorem, že za fanouškem utracené prostředky (za vstupenku, nebo permanentku) nedostává adekvátní produkt. Tří hodinová hokejová zábava s bohatým doprovodným programem v hodnotě 3 až 7 piv mi skutečně nepřijde mnoho. V případě permanentní vstupenky jde o zábavu na 7 měsíců.  

 

2.        

- Pro samotné naplňování haly při domácích zápasech a oslovování nových potenciálně loajálních fanoušků připravujeme celou řadu marketingových akcí, zajišťujeme silnou mediální kampaň/prezentaci klubu a zápasů apod. 

- Nejvěrnější fanoušky, jak členové fanklubu Sparty sami nejlépe ví, dlouhodobě podporujeme a to hned několika způsoby – ať už to jsou příspěvky na dopravu u venkovních zápasů (z sezoně 2014/15 téměř 100 000 Kč), příspěvky na choreo/vlajky/tyče, poskytnutí prostoru pro Fan club přímo v hale a podobně.

 

3.

- Věřte, že aktuální ceny vstupenek a permanentek jsou výsledkem hluboké dlouhodobé analýzy zohledňující celou řadu faktorů - od nákladů na zápas, přes rozvržení jednotlivých míst v hale až po snahu vyjít vstříc finančním možnostem každého fanouška. Záměrně jsme stanovili ceny permanentních vstupenek do některých sektorů tak, aby finální cena byla dokonce výrazně nižší než v předchozích letech. A to právě s cílem přilákat do hlediště fanoušky například z řad  studentů, nebo rodin z dětmi (rozhodně nemohu tak přijmout váš argument, že se nesnažíme umožnit těmto cílovým skupinám stát se věrným fanouškem Sparty).

Ano, objektivně musím přiznat, že u nejlepších míst v hale došlo ke zdražení, což pro některé dlouholeté držitele permanentek může znamenat vyšší finanční zátěž. Je však potřeba si uvědomit, že jako v každé hale, jsou nejlepší místa v omezeném počtu a tato místa jsou rodinným stříbrem každého klubu (tzn. musí mít adekvátní cenu). Držitel permanentky má přirozeně možnost vybrat si případně levnější permanentku, i když s horším výhledem než na který je zvyklý. 

- Ceny vstupenek a permanentek HC Sparta Praha jsou v porovnání s ostatními kluby v rámci TELH naprosto průměrné a to nemluvím o ceně vstupenek jinde v Evropě/ve světě, kde jsou ceny až několikanásobně vyšší. Můžete argumentovat, že kupní síla v České republice nedosahuje takové úrovně jako například v Německu, nicméně pravdou zůstává, že náklady spojené z provozem klubu jsou u nás srovnatelné jako všude jinde. Pokud chceme zachovat konkurenceschopnost v rámci Evropy, kterou jsme myslím v letošním ročníku CHL dokázali, musíme tyto prostředky zajistit jinde. Ceny vstupenek by měly zohlednit i jeden zásadní fakt, a to že za Spartou nestojí město ani region s bohatou finanční dotací, tak jako je to běžné u některých extraligových i prvoligových klubů. Tyto prostředky pak musí klub získat od partnerů nebo majitelů klubu.

Ani levné vstupenky nezaručí  plnou halu na každé utkání a v konečném důsledku výběr ze vstupného pak ani nepokryje náklady spojené s utkáním (jak ukázal i pokus konkurenčního pražského klubu, kde vstupné bylo v některých případech hluboko pod provozními náklady na utkání).

Níže najdete interní porovnávací tabulku s přehledem cen permanentních vstupenek ostatních klubů TELH za sezonu 2014/15   

Žlutě jsou vyznačené případy, kdy byla permanentní vstupenka levnější než HC Sparta.

Navíc málo který klub poskytuje slevy pro stávající permanentkáře, nebo je alespoň nezveřejňuje. Pokud slevy poskytuje, nedosahují ani zdaleka takové slevy jako u HC Sparta. Žlutě jsou vyznačené případy, kdy byla permanentní vstupenka levnější než HC Sparta.

HC Sparta jako jediný ze 3 klubů nově nabízí i permanentky do 5 kat (za nesrovnatelně nižší cenu).

 

                Náš interní průzkum více méně koresponduje i podobnou tabulkou, kterou připravila BPA (pro porovnání níže) 

 

 - Pro sezonu 2015/16 jsme navíc vyšli vstříc požadavkům ze strany fanoušků a nově nabízíme permanentní vstupenky včetně play off (pro ty, kteří věří v úspěch klubu, nechtějí ani v play off kupovat jednotlivé vstupenky a zároveň chtějí vyjádřit loajalitu ke klubu). Na druhou stranu, pro ty držitele permanentek, kteří nabídku permanentek s play off využít nechtějí, se nic nemění a klub jim i nadále bude jejich místa na play off držet. 

Přirozeně vás nemohu nutit k zakoupení permanentní vstupenky pokud cítíte, že za své peníze nedostanete adekvátní produkt. Osobně si to však nemyslím. 

Co mě překvapuje je, že forma petice, kterou organizujete, je ve světle faktů, uvedených výše, zarážející. Osobně bych předpokládal, že zvolíte formu dialogu při osobním setkání (stejně jako tomu bylo v minulosti, například u návštěvního řádu, nebo při předsezonním setkání s fanoušky), namísto útoku který může Spartu jen poškodit. 

Jsem připraven s vámi kdykoli diskutovat/vysvětlovat kroky, které v rámci marketingu a ticketingu realizujeme, protože jak jsem již zmínil v úvodu, věrných fanoušků si velice vážíme a uvědomujeme si, že bez nich to prostě nejde. 

Děkuji a přeji hezký den

Ilustrační foto: hs-sparta.cz

Redakce Sparta Hockey Supporters 

Pokud chcete k novince přidat komentář, odsouhlaste prosím sociální pluginy v rámci nastavení souborů cookies. Komentáře využívají plugin Facebook.com.